søndag den 1. maj 2011

Udbenet lam med citron, hvidløg og rosamarin.

Vi lavede udbenet lam her i dag. Havde købt en til påske, som vi ikke fik brugt. 1½ klio lammekølle med ben.


Først udbenede jeg lammekøllen, en anelse besværligt når man nu ikke har prøvet dét før. En håndfuld hvidløgsfed, og skrællen fra en halv cirton fik en ordenlig tur i morderen sammen med 5 stilke rosamarin.
Det smurte jeg godt ind i kødet, indvendigt.









Herefter fik den også lige en tur med marinaden udenpå, hvor jeg lavede nogle ridser i kødet og masserede det godt med marinaden. Herefter bandt jeg den op, og lod den trække i 6-7 timer.









Efter 1 time i en forvarmet ovn på 190 grader, og 15 min hvil, fik vi dette dejlige resultat.



Og med røget paprika-fløde kartofler, og grøn salat:

2 kommentarer: